Pragnę,kolejno przedstawić tłumaczenie bardzo wartościowej książki autorki Marelene Nobre o tematyce opętań.
Książka ,,Opętanie i maski opętań ,,to dzieło ,które w szczególowy i precyzyjny sposób opisuje ukryty wpływ duchów na istoty wcielone i odcieleśnione.
Bardzo bym prosił o niekomentowanie ,a założenie w innym dziale odnośników do tej książki.
Dr.Marlene Rossi Severino Nobre,lekarz,medium służąca dla dobroczynności spirytyzmu,badaczka,
pisarka wielu książek .W latach 70-tych wraz ze swoim mężem ,dziennikarzem Freits Nobre
założyli Centrum Spirytystyczne Caribar Schutel w San Paulo.Wielka przyjaciólka Chico Xaviera
Dr.Marlene Nobre rozpowszechnianiała spirytyzm naukowy przez ,co była jedną z najbardziej szanowanych osób w ruchu spirytystycznym w Brazylii oraz
za granicą,brała udział w wielu kongresach o tematyce medycyny i duchowości.
Była złożycielką i prezydentem stowarzyszenia lekarzy spirytystycznych w Brazylii AME i AME Internacional
wraz z innymi lekarzami spirytystami.
CZĘŚĆ PIERWSZA
OPĘTANIE,PSYCHOPATOLOGIA,TERAPEUTYKA,NIEKTÓRE HISTORIE ORAZ KONCEPTY
We wszystkich czasach i we wszystkich miejscowościach ideę boskości i wiary- w coś ,zawsze przedstawiano jako coś niewidzialnego,coś,co przetrwa śmierć ciała i w pewnych okolicznościach może objawić się ludzkim zmysłom.
,,W legendarnych Indiach te nowiny można znależć w Vedach, nauki te przypisane są wielkiemu prawodawcy Manou:Duchy przodków w niewidzialnym stanie towarzyszące pewnym Braminom zaproszonym na uroczystości upamiętniające zmarłych;w zmienny sposób podążały za nimi , zajmując miejesca obok nich kiedy oni siadali.,,
,,Podobnie w Chinach,kult przodków narzucany jest od najodleglejszej starożytności.
Czy to poprzez rozmowę,czy działając,nie myślcie,ze jesteście sami,że jesteście nie widziani,czy nie słyszalni,
Duchy są świadectwem wszystkiego,,
W egipskich świątyniach starożytnych dynastii omawiano tajemnicę eleusis,dualistyczną koncepcję człowieka i pół-materialnej nici,która jednoczy ciało z duchem.
W Grecji Sokrates,powiedział,że był kierowany przez ,,Daimona,,o ducha rodziny,a Platon jego uczeń
budował jego doktrynę na podstawie świata idei -duchowej ojczyzny.
Herodoto opisuję kwerendę Perianado-tyrana Koryntu ,duchowi swojej żony,którą sam zamordował.
Homer w swojej Odysei opisuje ceremonie wykonane przez Ulissesm,aby rozmawiać z ,,cieniem,, boskości
Tiresias.Plutarco opowiada Brutusowi ,na środku pola bitwy ,o wizycie jednego z bezcielesnych prześladowców .
W Sparcie w świątyni Aten,Pauzaniasz począł żyć duchem,po tym jak został skazany na śmierć głodową,pojawiając się i znikając przestraszonym gościom,
Neron w ostatnich dniach widział Agrypinę i Oktawię,matkę i żonę zamordowane na jego rozkaz,które zapowiadały jego upadek.
W ogrodach Lamia w Rzymie duchy mściwie robiły tyle hałasu wokół szczątków śmiertelnika Kaliguli,że jedynym sposobem,aby je powstrzymać było nakazanie spalenia zwłok cesarza.
Odwiedziny duchów w pythonesas lub sibille były częste.
Stary Testament wspomina rozmowę Saula z Samuelem prze wróżbitę Endora,kiedy to duch przewidział porażkę i śmierć Saula w bitwie następnego dnia.
Nowy Testament mówi o niezwykłych wydarzeniach Jezusa medium od Boga.
Między innymi transfiguracja i materializacja na Górze Tabor;uzdrowienie opętanych i cierpiących z niedostatku
oraz szczęścia,rozmnożenie chleba i ryb,powrót po ukrzyżowaniu ,aby objawić się przyjaciołom.
Uzdrowienie opętanych,które opisane jest w Ewangeliach zwraca uwagę na problem wszystkich czasów,
na istnienie poważnych chorób psychicznych spowodowanych wpływem złych duchów.
Duch Emmanuel przewodnik duchowy medium Chico Xaviera wytyczył kurs tych patologii jest to zapisane
w cennym przesłaniu ,,Opętanie i Ewangelia,,.
W wersetach 33 do 35 ,rozdział 4 Ewangelii Łukasza ,mówi się o człowieku,który był w świątyni,opętany
przez nieszczęśliwego ducha,który kiedy zobaczył Jezusa krzyczał:,,Och, czego chcesz od nas,
Jezusie Nazarejczyku?,,
Mistrz po upomnieniu,usunął ducha przywracając równowagę opętanemu.W tym przypadku mamy opętanie
bezpośrednie.,,
W wersetach od 2 do 13,rozdział 5,Ewangelii Marka,Jezus udziela bezpiecznej pomocy opętanemu przez
złe duchy ,który mieszkał na stałe w grobach,okrutnie opętany bardziej przypominał zwierzę niż człowieka.
W tym przypadku mamy doczynienia z opętaniem, następnie zawładnięciem oraz wampiryzmem.,,
W wersetach od 32 do 33,rozdział 9 Ewangelii Mateusza czytamy ,że do boskiego Mistrza przyprowadzono
niemego człowieka,który był opętany przez ducha w głębokiej perturbacji,który przez dobroć Pana został odzdzielony i chory człowiek odzyskał mowę.Mamy tutaj opętanie pośrednie,w której ofiara cierpi
wpływ ducha nie tracąc samoświadomości.
W wersetach 5 do 7,rozdział 8 w Dziejach Apostolskich widzimy Filipa przekazującego przekaz od
Chrystusa pośród Samarytan nagle usuwając duchy lecząc chromych,paralityków.Mamy tu zbiorowe opętanie,
które spowodowało dużo przykrości.,,
Są to dwie twarze tego samego zjawiska,jednym jest mediumizm pełen cierpienia i tortur,powodując psychopatologie
o różnym stopniu nasilenia ,a drugim mediumizm wyróżniający się swą wyższością,aby pomóc w ewolucji
człowieka.
Tak więc apostołowie,którzy pozostali lojalni wobec Jezusa stali się niezwykłymi mediami.
W dniu Pięćdziesiątnicy pojawiły się pewne dość głębokie zjawiska wokół uczniów Chrystusa-znaki świetliste,
głosy bezpośrednie,a nawet psychofonia i xenoglossia,przez co nauki Ewangelii podyktowane były jednocześnie
w kilku językach (Dz.2,1-13) wtedy fakty mediumistyczne dla apostołów stały się pospolite.,,
Wiele interwencji z drugiej strony zapisane są w Dziejach Apostolskich:
Zmaterializowane Duchy uwalniają niesprawiedliwie uwięzionych apostołów (5:18-20)
Uzdrawiający magnetyzm praktykowany był przez samo skierowanie wzroku (3:4-6) oraz nakładanie rąk (9:17)
Cierpiące duchy zostały wyrzucane ,które opętywały i wampiryzowały ubogich (8:7)
Paweł z Tarsu rozwinął jasnowidzenie i z jednego momentu na drugi ujrzał u bram Damaszku samego Jezusa,który dał mu instrukcję (9:3-7)
Ananiasz medium jasnowidzące poszukiwany przez Jezusa,który prosi aby interweniował na korzyść Pawła (9:1-11)
W domu chrześcijan w Antiochii,w Agabo,jednego z mediów,który tam działał inkorporuje w niego Duch dobroczyńcy,który wykonuje ważne zadanie (11:28) I w tym samym kościele manifestuje się bezpośrednio głos,który wyraża wyraźną troskę o Paulo i Barnaba (13:1-4) W Troade do Paulo przybywa Duch mężczyzny(16:9-10),aby prośić o braterską pomoc (16:9-10)
I wszystkie te media wczoraj i dziś cierpieli niesprawiedliwości i prześladowania:Piotr i Jan zostali
uwięzieni,Esteban został ukamieniowany;Tiago syn Zebedeusza zginął od miecza.Paweł z Tarsu wielokrotnie
był więziony i biczowany.Jednak mediumizm dalej kontynuuje szlak światła,świecąc wśród chrześcijan.
Wielu,którzy się poświęcili ,aby służyć jako pośrednicy pomiędzy dwiema płaszczyznami
utracili swoje fizyczne ciało.Joana,D,arc poprowadziła Francję do wielu zwycięstw,kierując się głosami
i wizjami świętych,jednak po bolesnym procesie w Rouem została żywcem spalona przez inkwizycję.
Pomimo represyjnego ruchu fenomen mediumizmu uaktywnił się w samym kościele.
Franciszek z Asyżu,Teresa z Awilli,Jan od Krzyża ,Luter,Antoni z Padwy,Józef z Anchieira i wielu innych.
Sam papież Urban VIII z przerażeniem obserwował lewitującego Józefa z Kupertynu.
Szekspir w naturalny sposób używał interwencji świata duchowego do napisania jego dzieł.
Cała fabuła ,,Hamleta,,opierała się na objawieniu ducha ojca synowi na początku jego dzieła,wołając o sprawiedliwość.
W ,,Juliuszu Cezarze,, duch cesarza rzymskiego objawia się Brutusowi w obozie dając
zły znak dla bitwy,która zamknęłaby się w następnym dniu...
Beethoven w liście do Bertiny opisuje proces jego kreowania;harmonia,skupienie,inspiracja pojawiająca się w symfonii.Mozart również odnosi się do identycznej metody twórczej;jego muzyczne myśli nieznanego pochodzenia,
które przychodzą do niego kaskadowo i na które jego wola nie ma ingerencji.
W połowie ubiegłego wieku nastąpiło wielkie rozpowszechnienie zjawiska mediumizmu w nowoczesnym spirytualiźmie
w Stanach Zjednoczonych;akcentuując się w Europie,szczególnie we Francji,wraz z pojawieniem się spirytyzmu
18 kwietnia 1857 r.kontynuując na kontynencie europejskim,aż do ostatniego ćwierć wieku XIX,następnie
w Brazylii w pracy misyjnej medium Francisco Candido Xaviera.
,,Faktem jest,że w każdym czasie i we wszystkich miejscach człowiek zawsze żył wiarą w coś niewidzialnego,
co przetrwa po śmierci ciała i że pod wpływem specjalnych warunków i osób może objawić się naszym zmysłom
czyniąc nas skłonnymi do przyjęcia hipotezy spirytystycznej.,,-podkreśla Cesar Lombroso
wybitny włoski psychiatra, antropolog fizyczny i kryminolog,
twórca włoskiej szkoły pozytywistycznej w kryminologii,który przekonał się o duchowych prawdach
po rozmowie z jego zmaterializowaną matką,dzięki medium Eusapii Paladino.
Bozzano inny godny uwagi włoski badacz w swojej zachęcającej pracy ..Ludy pimitywne i manifestacje
supranormalne również jako główny cel miał dokładnie wykazać,że fenomen mediumiczny nie był odkryciem
współczesnego spirytualizmu.
Książkę ta komentuje tłumaczka Eponina M.Pereira da Silva:W tej pracy Bozzano wykazuje,że wśród obecnych
ludów zjawiska metapsychiczne występują na wszystkich stopniach.
Zaczynając od zjawisk fizycznych to jest najczęstsze-ruchy przedmiotami bez żadnego kontaktu znimi,
nietypowe odgłosy,pomruki,rzuty kamieniami,transporty,lewitacje,transfiguracje,aż po fenomenologię
psychiczną lub inteligentną taką jak przekazywanie myśli(...)telepatia,jasnowidzenie w terażniejszości,
w przeszłości i w przyszłości,wyjście poza ciało,sferyczna forma ludzka,wgląd medium pomiędzy żywych,
pojawienie się zmarłych na łożu śmierci i po śmierci,łączność z bezcielesnymi i ich odpowiednimi
formami eksterioryzacji,typologia,jasnosłyszenie,bezpośredni głos